Linda Runn
Om mig:
I norrköping bor denna tvåbarnsmamma som i augusti 2008 upptäckte den tidsödande sysselsättningen "Baka tårta" I den här bloggen kommer hon visa det som bakas och lite från vardagen som tvåbarnsmor och sambo.

Ettårstårta till Yazan

För ett par veckor sen fick jag möjligheten att baka en figurtårta, en 1:a.
Tårtan var otroligt rolig att baka och blev jättesöt tycker jag.
Härligt färgglad!
 
 
Tårtan innehöll:
Ljusa bottnar, mjölkchokladganache, jordgubbsmousse, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och grässpritsning med päronsmörcreme.
 
Den stora tårtbrickan kommer från Siluett
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

En så'n urgullig tårta!
Perfekt till en ettåring. :)
//Ankmor på FL

Svar: Taaack!Roligt att höra dig, lever tårttråden på fl kvar?

Mvh Linda
Linda Runn

2012-11-08 @ 22:19:56
Postat av: Annika/Ankmor FL

:) Japp, tråden lever, några "gamlingar" finns kvar men inte många...

Svar: Kul, kanske skulle kika in igen
Linda Runn

2012-11-14 @ 23:19:31
Postat av: Anonym

Hej! Finns det möjlighet att få recept på denna tårta, på själva tårtbotten du gjort i tårt formen. Jag vill själv göra en men vet ej hur mycket smet man ska göra för att få en bra 1:a =)
MVH Angelica

Svar: Hej,Jag har använt mig av "3 lika-receptet" och gräddat tårtbotten i en mindre långpanna och sedan skurit ut formen.
Minns inte hur många ägg jag använde men det beror ju på storleken på formen.

Med vänlig hälsning, Linda
Linda Runn

2013-03-31 @ 21:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Rund tårta
Diameter cm
Höjd cm


Små bitar bitar
Medium bitar bitar
Stora bitar bitar
Fyrkantig tårta
Längd cm
Bredd cm
Höjd cm


Små bitar bitar
Medium bitar bitar
Stora bitar bitar
Matbloggstoppen

RSS 2.0