Linda Runn
Om mig:
I norrköping bor denna tvåbarnsmamma som i augusti 2008 upptäckte den tidsödande sysselsättningen "Baka tårta" I den här bloggen kommer hon visa det som bakas och lite från vardagen som tvåbarnsmor och sambo.

Banan cupcakes med jordgubb- och chokladganache

På tjejernas kalas serverade vi även cupcakes.
Min favorit, banancupcakes fick stå för basen.



Banan cupcakes, 12 st muffins

100 g smör
2 ägg
1 dl strösocker
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 riktigt mogna bananer
6 msk vaniljyoghurt

Smält smöret
Vispa ägg och strösocker vitt och luftigt
Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i äggvispet
Rör ner det smälta smöret
Mosa bananerna med vaniljyoghurten och rör ner i smeten
Fyll 12 muffinsformar med 3/4 smet, ha gärna formarna i en muffinsplåt så får du fina toppiga muffins
Grädda i mitten av ugnen i 225 grader i ca 12-14 minuter

Toppingen är Marabous jordgubbschokladkaka som jag smälte i grädde, chokladganache
Jag silade bort de frystorkade jordgubbarna innan jag spritsade

Både formar och toppers kommer från Lagerhaus





Trackback

Rund tårta
Diameter cm
Höjd cm


Små bitar bitar
Medium bitar bitar
Stora bitar bitar
Fyrkantig tårta
Längd cm
Bredd cm
Höjd cm


Små bitar bitar
Medium bitar bitar
Stora bitar bitar
Matbloggstoppen

RSS 2.0