Linda Runn
Om mig:
I norrköping bor denna tvåbarnsmamma som i augusti 2008 upptäckte den tidsödande sysselsättningen "Baka tårta" I den här bloggen kommer hon visa det som bakas och lite från vardagen som tvåbarnsmor och sambo.

Spackla

För att få ett så slätt resultat som möjligt är det viktigt att underarbetet är noga gjort.
Ni vet precis som när man ska måla eller tapetsera.
Det underlättar en hel del att ha tårtan ståendes på en snurrplatta när du spacklar då det är lätt att bara snurra plattan och jämna till.

Jag spacklar så gott som alltid med grädde då den är neutral i smaken och inte tillför mer sötma som tex smörkräm.
Grädden vispar jag lite hårdare än vanligt när jag ska spackla med den.

Jag använder en så kallad "Lilleman"



Så här ser min tårta ut när den är färdig spacklad


Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Bodil

Jag brukar blanda i en gnutta bakpulver i grädden, då kan man vispa den i princip hur hårt som helst utan att den blir smörig.

2009-10-04 @ 08:30:35
URL: http://enmynta.se
Postat av: Izabelle

räcker det med grädde för att den inte ska svettas? d vore ju super isf att slippa smörkrämen

Använde lite tips om tårtor idag, tack :)

2012-07-15 @ 21:13:27
URL: http://vimsigaspindeln.blogspot.se/
Postat av: Malin

Jag undrar samma sak. Vilken sp använder du för att den inte ska svettas? Vill heller inte använda smörkräm men vill inte att tårtan ska rinna iväg heller.

2012-07-19 @ 01:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Rund tårta
Diameter cm
Höjd cm


Små bitar bitar
Medium bitar bitar
Stora bitar bitar
Fyrkantig tårta
Längd cm
Bredd cm
Höjd cm


Små bitar bitar
Medium bitar bitar
Stora bitar bitar
Matbloggstoppen

RSS 2.0