Linda Runn
Om mig:
I norrköping bor denna tvåbarnsmamma som i augusti 2008 upptäckte den tidsödande sysselsättningen "Baka tårta" I den här bloggen kommer hon visa det som bakas och lite från vardagen som tvåbarnsmor och sambo.

Rosablommig födelsedagstårta

En vän till mig fyllde år i helgen och ville ha tårta.
Hon hörde av sig lite i senaste laget men jag är inte den som bangar när jag får chansen att baka tårta.
Hon var mycket förtjust i min egna 26 års tårta som var enkelt dekorerad med lika antal blommor som min fyllda ålder.
Så det blev en nästan exakt kopia till utseendet.

 

Tårtan innehöll:

Ljusa bottnar, dumleganache, jordgubbsmousse, spacklad med vaniljsmörkräm, täckt och dekorerad med sp och sockerkulor.

Torrborstad med pulverglitter på pärlbandet

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tusen Tack för att du grejade denna underbart goda och kanonfina tårta! Som du redan vet blev den en stor stor hit på kalaset och alla var super imponerade av dej!! :D



Ha det toppen och nästa gång ska jag va ute i god tid, men du är en räddande ängel!!



Kram jenny

2009-10-26 @ 14:52:02
URL: http://filippamys.blogg.se/
Postat av: Malin Bergström

Vilken underbar tårta! Den var verkligen super söt:)

2009-10-27 @ 19:38:37
URL: http://tartkalas.blogspot.com/
Postat av: Bodil

Superfin!!

2009-10-28 @ 12:37:43
URL: http://enmynta.se
Postat av: Anonym

Hur får du blommorna mörka längst in och ljusa längre ut? Svar innann Måndag vore bra! TACk ocH HEj! // Amanda i Norrköping

2010-06-04 @ 11:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Rund tårta
Diameter cm
Höjd cm


Små bitar bitar
Medium bitar bitar
Stora bitar bitar
Fyrkantig tårta
Längd cm
Bredd cm
Höjd cm


Små bitar bitar
Medium bitar bitar
Stora bitar bitar
Matbloggstoppen

RSS 2.0